Leon van de Laar

Lead Vocals

In het dagelijkse leven managet hij als ambtenaar door het leven. Zijn vrije tijd wordt echter al bijna dertig jaar muzikaal ingevuld.  En met veel plezier. Hij is een van de vele muzikale Mortelnaren. Daar verzamelde hij ook de flinke groep muzikanten om zich heen  waarmee hij een oude wens in vervulling deed gaan.

In de jaren  '90 maakte hij als gitarist/zanger  ruim tien jaar deel uit van de 'Spec Soul Band'. Met deze band heeft hij ook een CD uitgebracht. Daarvoor speelde hij als ook als gitarist in de Santana coverband 'Blind-Eye' . Die band genoot eveneens een behoorlijke bekendheid. Met 'Blind-Eye' trad hij ondermeer op in de Grote Prijs van Nederland en stond hij in de finale van de Grote Prijs van Rotterdam. Niet de minste podia!

In 1999 startte hij in zijn woonplaats een nieuwe band met een ander concept. Omdat er in de Mortel een gigantisch arsenaal aan muziektalenten rondliep, wilde hij een oude wens realiseren: geen gitaar meer spelen maar enkel zingen !
Een paar Joe Cocker songs!
En het lukte. Het merendeel van de leden van die band werd oorspronkelijk in de Mortel gevonden en later uitgebreid met andere muzikanten.
Aanvankelijk was het alleen de bedoeling om samen eens een paar nummers van Joe Cocker uit te voeren. Gewoon, eenmalig in het plaatselijke cafe . Het liep echter heel anders.
De inmiddels zestien koppen tellende Joe Cover Band bestaat nu al weer drie jaar en is op veel podia een graag geziene gast (behalve het aantal leden van de band, want dat is wel eens een belemmering).
De Joe Cover Band heeft inmiddels,zeker in de regio, grote naamsbekendheid en stond op allerlei podia,zalen en festivals.
Een van de absolute hoogtepunten tot nu toe echter was het concert op het 'Jaren 60 festival' in Helmond waar de 'Joe Cover Band' als regionale slotact stond in 2001 en ook het jaar daarna een
indrukwekkende act neerzette.
Zo is bijvoorbeeld van dit concert videoregistratie gemaakt welke ondermeer als basis diende voor de videoclip die de band inmiddels maakte, die overigens ook op de website van de band staat.
Het laatste jaar ontpopt Leon van de Laar naast de zanger van de Joe Cover band zich ook als soloartiest in diverse producties.
Zo was hij te zien en vooral te horen op de Gemert Proms, de Proms in Schiedam en vorige maand nog in de 'Amazing Meezing Manifestatie' in de Mortel als ook op het  Summer Night Fever festival in Gemert.
Prachtige en erg leuke ervaringen, maar gewoon met de Joe Cocker Band spelen blijft toch NR 1.